Kredyt hipoteczny wiąże się z wieloma formalnościami. Jest to jednak jedyna droga dla osób, które potrzebują gotówki na zakup mieszkania lub domu. W jaki sposób rozpocząć proces ubiegania się o kredyt hipoteczny? Odnalezienie się w gąszczu przepisów bywa kłopotliwe, dlatego warto skorzystać z pomocy eksperta kredytowego, zwanego dawniej doradcą kredytowy.
Spis treści:
1. Jak rozpocząć procedurę ubiegania się o kredyt?
2. Dlaczego doradca kredytowy to dobry wybór?
3. Jak wybrać odpowiedniego doradcę?
4. Jakie dokumenty są potrzebne do kredytu hipotecznego?
5. Podsumowanie
Jak rozpocząć procedurę ubiegania się o kredyt hipoteczny?
Podczas gdy znalezienie nowego domu może być ekscytujące, poruszanie się po procesie hipotecznym może być dla niektórych przytłaczające. Wiedza o tym, jakie kroki należy podjąć, może pomóc w bardziej płynnym przebiegu procesu.
- Znajdź eksperta kredytowego.
- Zdecyduj, w którym banku chcesz zaciągnąć kredyt hipoteczny.
- Skompletuj dokumentację dostosowaną do wymogów konkretnego banku.
- Pamiętaj, że bank dokładnie sprawdzi Twoją historię kredytową i zadłużenia.
- Bank sprawdzi, ile masz środków na wkład własny na podstawie Twojej deklaracji.
Pamiętaj również o wyborze nieruchomości. Bank musi mieć jasność, w jakim celu zaciągasz pożyczkę i na jaką nieruchomość.
Dlaczego ekspert kredytowy to dobry wybór?
Kupowanie na kredyt hipoteczny może być jednym z trudniejszych kroków przy zakupie domu. Pośrednik kredytów hipotecznych może uprościć ten proces, łącząc nabywców domów z odpowiednimi kredytami, przygotowując materiały aplikacyjne i prowadząc kredytobiorcę przez całą procedurę kredytowania, aż do finalizacji kredytu.
Praca z ekspertem kredytowym to świetna opcja dla każdego, kto chce uniknąć części pracy i zawirowań związane z całym procesem hipotecznym. Ale brokerzy mogą być szczególnie pomocni dla kupujących po raz pierwszy, którzy potrzebują dodatkowego wsparcia.
- Ekspert kredytowy wybierze dla Ciebie najkorzystniejszą ofertę finansowania Twojej nieruchomości.
- Na początku przeprowadzi Cię przez cały proces kredytowy: sprawdzi zdolność i powie, jakie dokumenty klient powinien dostarczyć do banku.
- Będzie odpowiedzialny za skompletowanie wszystkich dokumentów i dostarczenie ich drogą elektroniczną do banku.
- Po otrzymaniu kredytu doradca będzie pilnował wszelkich terminów związanych z otrzymanie i utrzymaniem kredytu.
- Wyjaśni czym jest operat i ile będzie kosztować.
Jak wybrać odpowiedniego doradcę?
Odnoszący sukcesy doradcy finansowi to ci, których cechuje pasja i oddanie. Jest to ważne, ponieważ standardy, prawa, metodologie i produkty w świecie finansów i inwestycji nieustannie ewoluują. Kiedy doradca finansowy wykonuje swoją pracę z pasją i oddaniem, można być pewnym, że każdego dnia poszerza swoją wiedzę niezbędną do bycia na bieżąco w tak dynamicznej branży.
Pamiętaj, że pośrednik hipoteczny jest ekspertem w swojej dziedzinie, posiadającym dostęp do wielu ofert, których możesz nie znaleźć, szukając na własną rękę. Eksperci kredytowi posiadają wiedzę i doświadczenie, które pomogą Ci przejść przez proces składania wniosku o kredyt hipoteczny, więc nigdy nie bój się zadawać pytań brokerowi kredytów hipotecznych. Ich wiedza i doświadczenie mogą zaoszczędzić czas i złagodzić stres, a często mają dostęp do lepszych ofert, co może przyczynić się do zaoszczędzenia znacznej sumy.
- Zanim rozpoczniesz jakiekolwiek rozmowy z doradcą kredytów hipotecznych, upewnij się, że jest on odpowiednio wykwalifikowany.
- Ekspert kredytowy zwiększy Twoje szanse na otrzymanie kredytu hipotecznego.
- Aby znaleźć dobrego eksperta należy przede wszystkim sprawdzić o nim opinie w internecie, ale także skorzystać z opinii znajomych.
- Ważne jest, aby była chemia między Tobą a Twoim pośrednikiem. Ten powinien być otwarty na wszelkie propozycje, posiadać odpowiednie umiejętności interpersonalne i pomóc Ci otrzymać kredyt.
Jakie dokumenty są potrzebne do otrzymania kredytu hipotecznego?
Aby otrzymać kredyt hipoteczny niezbędne jest dostarczenie odpowiednich dokumentów. Przede wszystkim klient powinien posiadać dowód osobisty oraz zaświadczenie o zarobkach. W przypadku prowadzenia własnej działalności niezbędne są dokumenty od księgowej. Jeśli pracujesz na umowę o pracę takie zaświadczenie powinien wydać pracodawca.
Ponadto potrzebne są dokumenty potwierdzające własność nieruchomości i jego cenę. Następnym krokiem będzie operat. Jeśli skorzystasz z usług eksperta kredytowego przejdzie z Tobą przez proces wypełniania wszelkich dokumentów.
Skompletowanie dokumentów nie musi być trudne: spisz, czego potrzebujesz, a na pewno nie zapomnisz o żadnym dokumencie.
Podsumowanie
Procedura składania wniosku o kredyt hipoteczny może wydawać się skomplikowana, wobec czego warto sięgnąć po pomoc eksperta kredytowego. Aby rozpocząć proces składania wniosku o kredyt hipoteczny należy na początku przedstawić naszą sytuację finansową. Jeśli spełniamy warunki i posiadamy odpowiednie źródła dochodu wówczas nie powinniśmy mieć kłopotów z otrzymaniem kredytu hipotecznego. Pamiętajmy, że pomoc doradcy kredytowego w płynnym i skutecznym wnioskowaniu o kredyt hipoteczny jest nieoceniona.
Mirosław Pieróg
Założyciel firmy KONSULT | Ekspert Kredytowy
Firma KONSULT od ponad 20 lat wspiera swoich klientów w procesach kredytowych. Nasza pasja oraz doświadczenie pomogły spełnić setki marzeń. Zgodnie z ustawą o kredycie hipotecznym praca naszych ekspertów wynagradzana jest przez bank, którego oferta okaże się dla Państwa najkorzystniejsza. Dlatego nasze usługi są w pełni BEZPŁATNE.
POTRZEBUJESZ POMOCY EKSPERTA KREDYTOWEGO? WYŚLIJ FORMULARZ – ODDZWONIMY